Op vrijdag 1 december was het eindelijk zo ver: de nieuwe auto stond klaar. Een extra bedrijf dient zich aan: Kreuzeman Reclame Transport! In deze blog ga ik in op passie, 50 worden en nieuwe auto’s.
Reeds enige jaren ben ik druk met duurzaamheid, inclusie, MVO en sociaal ondernemen. Ik dacht daar ook een goede auto bij gevonden te hebben. Flink goedkoper dan de vorige en oplaadbaar. Ik ging mee in de hype van de Outlanders. Prima auto trouwens, alleen de opladen viel tegen. Altijd als het mogelijk was legde ik ‘m aan de oplader. Zelfs (voor flink geld) thuis en op het werk oplaadmogelijkheden laten aanbrengen. Echter het grootste deel van mijn ritten werd die Metsubsidie aangedreven door gewone Euro95. En daarmee was ik ook een vaste klant bij de pomp in de straat. Minimaal 2 of soms zelfs 3 keer in de week moest ik ‘m weer volgooien. Kortom hoe duurzaam was ik eigenlijk? Hoe economisch (bedankt voor de fijne handreiking van onze regering in de vorm van 7% bijtelling)?. En toen ik over een zwerfkei reed en daarmee de batterijen wat deukjes en krassen gaf om vervolgens van de deskundigen te horen dat de hele batterijen moesten worden vervangen, toen dacht ik: Dit kan niet goed voor het milieu zijn. Waar blijven deze afvalproducten? De gehele levenscyclus van een auto moeten we toch in ogenschouw nemen. Inclusief de productie en de restproducten. Daarom werd donderdag afscheid genomen van de Outlander en helaas van de fijne garage Koop Doorten in Hoogeveen. Niks op aan te merken, zoals gezegd een aanrader! Vrijdag werd de Outlander ingeleverd bij Auto Lease Groningen (vind ik toch beter klinken dan Van Mossel Lease). En met de nieuwe auto ging ik in één keer door naar mijn droom….
U moet weten dat ik deze maand 50 jaar hoop te worden. Ik zit daar best mee (ga het ook pas volgend jaar vieren, samen met Anita). Want nu heb ik toch echt het gevoel op de helft van mijn leven te zitten…En ik heb nog zoveel plannen voor die tweede helft. Het gaat met Afier top, MAN is een uitdaging, thuis zijn is heerlijk, politiek gaat weer prachtige 4 jaar tegemoet, de popupkerk moet er komen, kortom er is genoeg te doen. Echter een midlifer heeft natuurlijk ook nog wel dromen. Sommigen dromen van een Harley, wereldreis, sportauto al dan niet met open dak….ik had al jaren een andere droom: de Volkswagen T2. De hippie bus? Ja, zo iets. In ons dorp stond er al jaren één bij de pomp. Richard Fieten van Fieten Olie had me aangegeven dat hij d’r wel vanaf wilde, dus wilde die blauwe VW t2 Pickup maar niet uit mijn hoofd….Daarom heb ik maar een extra bedrijf opgericht. BV’tje is er zo en zo ga ik starten met Kreuzeman Reclame Transport. Een (hobby-) bedrijf wat een combinatie legt tussen Reclamemaken en Transport. Beide zijn mijn passie…Daartoe is op vrijdag 1 december om 16.38 uur de 36-HB-07 (let op het blauwe kenteken) overgeschreven! Ik ben dus nu eigenaar van een prachtige VW T2 pickup….! En Kreuzeman Reclame Transport kan beginnen….voor relaties hebben we natuurlijk een speciaal tarief….
Heerlijk zo’n duurzame auto. Het kenteken is afgegeven op 9 februari 1979 en daarmee is er toch als sprake van een levensduur van ruim 38 jaar. Dat is nog een circulair! Daar kan de Outlander niet tegen op. Overigens heb ik zoals een goed accountant betaamd ook nog een nette Volvo V90 gekocht. Je moet ook rekening houden met veiligheid, ik hoef minder te tanken en die gaat ook nog wel 38 jaar mee…! En er hoeven ook geen batterijen gerecycled te worden..
Gespot in Velp afgelopen oktober
Geschikt voor reclame en transport…Blikvanger op oldtimerdagen….
En nu eigendom van Kreuzeman Reclame Transport!
nog wat poetsen….en dan en route!
Beste EJK, je blijft mij en velen verbazen met je doorgaans vreemde ideeën die vaak wel maar soms ook niet tot mooie bloei komen. Zo ook deze VW transporter met open laadbak waar ik vroeger als jongen van 10 met mijn overbuurman Bruins aan de Bentinckslaan bij de notabelen in Hoogeveen geslachte en schoon gemaakte kippen en verse eieren op vrijdagmiddag en zaterdagochtend rond brachten. Oude tijden herleven met jouw pick-uppie! Als je af en toe op zoek bent naar een chauffeur, die zijn rijkunsten een een dergelijke VW transporter maar dan met 8 zitplaatsen heeft geleerd, dan kun je me bellen. Groet Jan R.
Hoi Jan, fijn dat je wil sturen. Is natuurlijk wel andere koste dan BMW Z4 e.d. Overigens is ‘bloei’ afhankelijk van de definitie. Hier geldt vooral: genieten van ‘industrieel erfgoed’… al het andere is meegenomen.