Gisterochtend kreeg ik van de beste bakker van de wereld Floor P. te H. een FB-berichtje van de wakkerste krant van Nederland. Dat triggerde mij om op nader onderzoek uit te gaan…dat leidt natuurlijk weer tot een heel verhaal….
Deze zomer blijven wij thuis en dat geeft naast heerlijke rust (uitslapen tot 700 uur, tuinieren, fietsen, mail helemaal bijgewerkt enz) ook tijd om wat te studeren. Als dan Floor een bericht post rondom ‘gratis parkeren’ dan ga ik d’r echt even voor zitten. Eerst het bericht uit de Telegraaf:
Cardigan, wat een heerlijke plaatsje
Een heerlijke dromerig toeristenplaatsje bijna aan de Westkust van het UK. Dus een kleine boottocht verwijderd van Ierland. Ook een plaats in Wales, zeg maar een Groot-Friesland, maar dan in United Kingdom. Een plaats met 4.000 inwoners en 4 parkeermeters. Daarover dadelijk meer. Aangezien we toch een dagje vrij hebbne zijn we maar eens rond gaan kijken. Google streetviews geboekt en afgereisd naar Cardigan. En het is een Engels plaatsje. Met gekleurde huizen in het centrum. Een kasteel (net opgeknapt voor € 1,7 mln en vanaf kwam 300.000 van de inwoners, zelf vinden wij het niet veel aan. Hoop stenen zeggen de Nederlands. Engelsen daarin tegen zijn trots op hun Heritage). Vervolgens rijden we wat door het stadje en komen diverse volle parkeerplaatsen tegen. Dat wil zeggen in de loop van de dag. In de ochtend was er geen auto te zien. Al rijdende zien we diverse kleine (gratis) parkeerplaatsen. Natuurlijk komen we in de High street de winkel van Keith Davies (de slager, volgens onze route heet hij Daves) tegen en in de buitengebieden de moderne Aldi en de klassieke Tesco. Wel met volle parkeerplaatsen. Daar is het dan ook gratis parkeren. We nemen u even mee in een paar foto’s (?) van onze rondrit door de stad Cardigan. De buitenwijken met rode baksteen hebben we maar gelaten voor wat het is.
De reclametekst voor deze regio is volgende: Cardigan, West Wales, is de toegangspoort tot de Teifi vallei en de Ceredigion Coastal Path. De oude stad ligt aan de monding van de rivier de Teifi aan de basis van Cardigan Bay. De ongerepte stadsbeeld en rijke erfgoed bieden een nostalgische decor voor een bloeiende cultuur van kunst en kunstnijverheid, evenementen en muziekfestivals, en is een goede uitvalsbasis om te ontdekken Ceredigion, Pembrokeshire en Carmarthenshire.
Cardigan als je het over de brug komt binnenrijden
Langs het ‘kasteel’
Door de Highstreet (interessante busjes!)
Langs de zaak van Keith (hier wel veel groente voor een slager…) op Williamstreet
Supermoderne Aldi vlak bij de provinciale weg B458
Redelijk druk bij de Tesco
Het gebied heeft een overvloed aan wilde dieren, gevarieerde landschap, ruige kustlijn, zandstranden, een lange geschiedenis en karakteristieke stadjes, en is een zeer speciale plek om te bezoeken voor wandelen, fietsen en outdoor activiteiten, maar ook als een plek voor cultuur, stille contemplatie en een ontspannen vakantie. Dit alles zorgt voor een prachtige omgeving voor fotografie, voeg dit toe aan het warme welkom en je hebt een geweldige plek om een huwelijk of partnerschap ceremonie. Bezoek onze kastelen, bekijk onze dolfijnen of maak een wandeling langs het Ceredigion Coastal Path en doen een plek van vogels kijken. De lokale eten en drinken is niet slecht.
De prachtige baai aan de Ierse zee
Omdat wij tijd zat hebben we dus toch ook maar wat rond gekeken in het kustgebied. Dat doet echt heel erg aan als of we door Bretagne of Normandië rijden. Glooiende omgeving, Grote heggen. Veel groen en mooie natuur richting de Ierse zee. Vanuit Wales lopen twee veerlijnen naar Ierland. Vanuit Cardigan kunnen we het beste naar het zuiden rijden. In Fishguard varen we naar Zuid-Ierland. Maar we rijden in ruim een uur naar Holyhead en van daaruit kunnen direct naar Dublin varen. Maar dat pakken we later wel eens op. We zijn hun op zoektocht naar de parkeerkwestie in Cardigan.
Cardigan, financiën van Ceredigion Council
Voor dat het parkeren in duiken ook nog even gekeken naar de vergelijkbaarheid van Cardigan, wat is nu interessanter dan de jaarrekening horen wij u al denken. Nu is dat niet vergelijkbaar met Hoogeveen. Cardigan is onderdeel van een gemeente (council) van zo’n 7 dorpen. De meesten met prachtige namen in de taal van Wales. De gehele gemeente kent zo’n 80.000 inwoners en is daarmee wel iets groter dan Hoogeveen. Een begroting van 132 mln pounden. Dus € 189 mln. En in die zin vergelijkbaar met Hoogeveen (180 mln). D’r zit wel wat verschil in de begrotingen. Wij zien bijvoorbeeld pensioenen van officieren in de begroting staan. Of highway maintenance en road safety. Of belastingen die betaald moeten worden voor de politie-eenheid van de het graafschap Dyfes waar Cardigan toe behoord. De begroting sluit en in de laatste gepubliceerde jaarrekening (155 pagina’s) houden ze 100.000 pounden over….de jaarrekening wordt gecontroleerd door de ‘provinciale accountantsdienst’, wel voor 349.000 pound. Daar likken de Nederlandse accountants hun vingers bij af. Dat de jaarrekening sluit op 100.000 dat snappen wij na het lezen van dit document ook wel: het stikt van de ‘transfers to reserves’. Dat wil zeggen ‘less or over’. Dus per onderdeel zijn er allerlei reserves waar geld uitgehaald wordt en geld aan toegevoegd wordt. Als commerciele accountants gaan de nekharen dus giga overeind. De discussie over parkeermeters snappen wij overigens wel. De Civil Parking Enforcement Reserve kent eind 2013/2014 een stand van 11.000 pound en ze hadden 22.500 nodig voor de reparaties in Cardigan….Voor de liefhebber wat is dit voor reserve? This reserve has been set up to hold any surplus derived from Civil Parking Enforcement (CPE) which under Road Traffic Regulation Act 1984 has to be used for meeting any future CPE deficits and/or Transport related matters, etc.
Wat natuurlijk voor ons interessant is: wat betaal je aan gemeenschapslasten in Ceredigion? Schrik niet dat is € 2.217 en dan ook nog € 413 voor de politie. In Hoogeveen was dat (WOZ, riool en afval) € 824. De gemiddelde WOZ is € 405 (eigen berekeningen). Onze kosten stijgen over 2015 niet (WOZ overigens wel, zo’n 4% in mijn berekening). Maar in Ceredigion stijgen de lasten 5% over 2015/2016. Dat is pittig. Overigens is 25% van de begroting wordt in Ceredigion binnen gehaald met belastingen. In Hoogeveen is dat 11% (WOZ, riool en afval gezamenlijk). Alleen de WOZ is 5% van de totale baten. Dus duidelijk verschillen in benadering. Een landelijke wens in Nederland: gemeente die meer invloed hebben op de belastingen die inwoners betalen? Directe relatie tussen politieke keuzes, bestuur en (locale) belastingen….interessant studieobject. Zeker als je Ex-Tax.com d’r bij betrekt…terug naar de gesloopte parkeermeters.
Cardigan, sloop van de parkeermeters
De vier parkeermeters in Cardigan zijn half juni gesloopt. Vermoedelijk door dieven die de centen uit de machines hebben gehaald. Maar er zijn ook kranten die het wijten aan vandalisme…. Dit wordt dan op 17 en 18 juli in de Engelse media opgepikt. Daily, Express, Metro, Telegraph allen pakken het bericht op. Plaatselijke ondernemers melden sterke omzet toename bij de (speciaal) zaken in de city centre.
We zien wel dat de parkeertarieven niet heel erg verschillen met ons. 1,2 pound (1,72 euro) per uur en maximaal 3 uur voor 2,2 pound. De uurprijs is dus 22 cent hoger dan in Hoogeveen. Daar kan geparkeerd worden tegen € 7,5 per dag. In Cardigan betaal je omgerekend € 9,5.
Lege parkeerplaats in de ochtend
In de middag stuk voller
Vriendelijke meneer, die ook niet kan betalen
Nuancering Telegraaf-bericht
Als je interview met de heer Davies of Daves goed volgt dan is hij wel iets genuanceerder dan de Telegraaf: gemiddeld is de omzetgroei 20% en er zijn uitzonderlijke groeicijfers tot 50%. Dus niet allemaal 50% groei!
We lezen voornamelijk dat de centrum-ondernemers nu eindelijk een gelijk speelveld (met gelijke spelregels) hebben gekregen. De centrumondernemers richten de pijlen op de politiek. Bezoekers aan de randen van de stad hoeven bij de Tesco en Aldi geen parkeergeld te betalen. Alle gemeenten met handel in de periferie hebben te maken met deze kwestie. AH in Hoogeveen is niet voor niets naar de Griendtsveen gegaan. Daar kunnen Gamma, Kwantum, Karwei, enz. ook profiteren van de parkeergeldvrije zones.
Sander van Golberdinge van Detailhandel Nederland geeft aan dat mensen weg blijven als ze een paar tientjes moeten aftikken om in het centrum te winkelen. Ook dit lijkt ongenuanceerd. Zowel in Hoogeveen als in Cardigan wordt niet meer dan € 7 of € 9 per dag gevraagd. Misschien bedoeld van Golberdinge tientjes per maand? Of heeft hij het over Zwolle en Groningen?
Prachtig is wel dat het (Nederlandse) Telegraaf bericht dan gistermiddag rond 1.00 uur weer verschijnt op de informatiesites van parkeren in de UK. Inclusief de interviews met Cor Molenaar (de hoogleraar die niet op mijn mails reageert) en van Golberinge….zo gaat het nieuws Europa rond. De meters in Cardigan zijn inmiddels al weer gerepareerd…Blijkbaar is de 22k gevonden…of de businesscase berekend. Wij zien in de jaarrekening dat parkeren in heel Ceredigion 973.000 pound oplevert. Dus zo’n € 1,4 mln. Komt in de buurt van Hoogeveen…
Parkeren in Hoogeveen
De € 1,5 die we in Hoogeveen per uur vragen is een keurig gemiddelde. De dagkaart is aan de hoge kant. Natuurlijjk niet als we dat vergelijken met de shop-cities als Zwolle en Groningen. Daar betaal je voor een dag van 8 uur parkeren € 12,50 meer.
Uurtarief | Dagtarief | |
Hardenberg | € 1,15 | € 5,00 |
Drachten | € 1,45 | € 8,70 |
Meppel | € 1,70 | € 6,50 |
Emmen | € 1,75 | € 11,00 |
Assen | € 2,00 | € 6,00 |
Groningen | € 2,50 | n.b. |
Zwolle | € 2,60 | n.b. |
bron: gemeentesites
Het is goed te vermelden dat Hoogeveen wel in de categorie van de grootverdieners op gebied van parkeren staan volgens CBS (cijfers 2014).
Dus afschaffen van betaald parkeren kost in Hoogeveen tamelijk veel geld. In de jaarrekening van 2014 zien we dat in Hoogeveen € 2.402.000 is binnen gekomen. Overigens 10% minder dan in 2013. Toen haalde Hoogeveen nog € 2.682.000 uit de parkeerautomaten. Deze daling heeft overigens twee gezichten: € 193.000 volgt uit minder boetes en € 194.000 minder parkeergeld.
In de voorjaarsnota 2016-2019 zien we een herijking van de exploitatie bij ‘veilig bereikbaar’ voor ‘parkeren’ moet jaarlijks € 100.000 meer worden neergelegd. Dit zijn vermoedelijk kosten voor de nieuwe dip- en go-systemen die overal zijn geplaatst…?
Die 2,4 mln is overigens de bruto opbrengst: Netto levert parkeren Hoogeveen € 1.821.000 op. De kosten zijn volgens jaarrekening 2014 € 581.000. Met die ton extra dus komend jaar bijna 7 ton. Als we betaald parkeren afschaffen moeten we a) 1,7 mln elders verdienen of bezuinigen en b) andere klussen voor de handhavers bedenken. Als zijn namelijk in de WWB (bijstand) komen schieten we in onze eigen voet. Zouden we die 1,7 mln door verhoging van de WOZ willen binnen halen dan moet de WOZ bijna 20% omhoog. Totaal geen optie…. Ook de BIZ heeft niet het budget om dit te vergaren. We zouden dus de ondernemers die het meeste profiteren van de afschaffing van betaald parkeren dit kunnen laten betalen. Dus een zeer gerichte verhoging van de WOZ voor het centrum zou een optie zijn. Ik ga er vanuit dat er zo’n 450 ondernemingen in het centrum gevestigd zijn. Dat zou betekenen dat iedere ondernemer € 3800 extra per jaar moet betalen. Natuurlijk moeten we dat indeling in een eerlijke staffel (klein, middel en groot). De grootbedrijven betalen zeg € 5000, middel €3500 en klein € 2.000. Stel je maakt 40% marge op je handel dan moet je € 5000 extra omzet draaien. € 100 per week. Of als je gemiddelde omzet € 25 is, dan moet je als ‘klein bedrijf’ 4 klanten per week extra binnen halen. Dat moet te doen zij zou ik zeggen….
Er zijn overigens meer plaatsen waar geëxperimenteerd wordt met gratis parkeren. In Harderwijk is de eerste 2 uur parkeren in de (super moderne) Houtwalgarage gratis. Harderwijk houdt deze pilot van maart 2015 tot maart 2016 en onder druk van gratis parkeren in Putten en Ermelo. Zeer nabij gelegen dorpen. Slim zijn ze wel in Harderwijk. De garage ligt aan de Oostzijde van het centrum. De cashcow in Harderwijk zijn de parkeerplaatsen aan de westzijde, daar waar ook het Dolfinarium gevestigd is. Iets om in de gaten te houden…of is er al meer te zeggen over gratis parkeren?
Correlatie gratis parkeren en bestedingen
Gaat de omzet (giga) om hoog zoals men in Cardigan zegt? Wat zegt wetenschappelijk onderzoek over gratis parkeren. Helpt dat de omzet in de middelgrote steden? Sander van der Ries van Radboud Universiteit uit Nijmegen heeft onderzoek gedaan: http://gpm.ruhosting.nl/mt/2012-MA-PL-59SandenvanderRies.pdf. Voor het kwantitatief empirisch onderzoek heeft hij er bij 10 verschillende gemeenten met een inwoneraantal tussen de 20.000 en 40.000 inwoners interviews gehouden. Er is bewust voor gekozen om vijftig procent van de interviews uit te voeren onder beleidsmedewerkers van gemeentes waarin geen betaald parkeren is ingevoerd en 50 procent van de gemeentes waaronder wel betaald parkeren is ingevoerd. De meeste opvallende conclusie is volgende: Bij het vergelijken van de relatie tussen omzet per vierkante meter vloeroppervlakte en parkeertarief toont de log-lineaire regressie een elasticiteit van -13%, dit betekent dat verhoging van het parkeertarief van 100% een verlaging van de omzet veroorzaakt van 13%. Er is vooral een sterk negatief verband te zien tussen stijging van parkeertarieven en de omzet van dagelijkse producten. Interessant is natuurlijk of dat andersom ook zo is. Als ik het parkeertarief met 100% verlaag, gaat de omzet met 13% omhoog. Gaan we dan de WOZ-verhoging voor centrumbedrijven terugverdienen? Met 13% denk ik dat het lastig wordt, maar je zou het kunnen berekenen.
De conclusie van Van der Ries is volgende: de positieve effecten op economisch functioneren en omgevingskwaliteit van de centra van middelgrote kernen door betaald parkeren voor gebieden met een goed en divers winkelaanbod op de langere termijn ruimschoots opwegen tegen de nadelen, zoals uitwijkinggedrag naar woonwijken en maatschappelijke weerstand. Op de kortere termijn is er in veel gemeenten wel sprake van een tijdelijke lichte dip in economische prestaties na de invoering van betaald parkeren, die vooral wordt veroorzaakt door het achterblijven van de omzet in dagelijkse producten. In combinatie met een juiste tariefstelling voor verschillende doelgroepen in verschillende gebieden kan een gemeente niet alleen inzetten op bepaalde effecten maar ook de sterkte van die effecten bepalen. Het is echter de vraag of gemeenten het noodzakelijk achten om een dergelijk zwaar middel in te zetten terwijl met alternatief parkeerbeleid ook al aanzienlijke effecten kunnen worden gerealiseerd.
Kortom alternatief parkeerbeleid kan misschien beter worden ingezet om economische effecten te bereiken. Op de lange termijn wegen de voordelen van parkeergeld op tegen de nadelen. Je zit door dit onderzoek wel na te denken over ‘omzet van dagelijkse producten’. Daar zou op basis van deze cijfers wel iets moeten gebeuren…korte stop-parkeren?
Dagelijkse producten, short-stay-no-pay?
Moeten we dan niet ‘alles gratis parkeren’ maken, maar alleen de zones voor de ‘dagelijkse producten’? Dat geeft wel discussie welke zones dat dan zijn….natuurlijk zou het zichzelf gaan uitselecteren (ik zou mijn winkel voor dagelijkse goederen ook verplaatsen uit de Hoofdstraat, als de Schutstraat gratis parkeren geeft). Wat zijn dagelijkse producten? Schoenreparatie bij Koopman is niet dagelijks…of levensmiddelen halen bij Hema? Het klinkt aantrekkelijk om van Schutstraat, Haagje en Alteveerstraat een blauwe zone te maken, maar wat dan met Jumbo of Aldi…dat geeft weer (juridisch) nawerk. En daarbij werkt een ‘blauwe zone’ wel?
http://www.verkeersnet.nl/14922/pilot-eerste-half-uur-goedkoper-parkeren-geen-succes/
Objectief gesproken is in Utrecht volgens verkeersnet de situatie zelfs verslechterd. Er komen meer parkeerders op juist die straten, dus lastige om even te parkeren…. En het winkelende publiek is sowieso gehaast. Men moet immers binnen ½ uur weer terug zijn bij de auto….Belangrijke constateringen volgens ons!
Fietsen stimuleren?
Het zou natuurlijk stimulerend voor omzet en gezondheid moeten zijn als er meer gefietst word. Hoe stimuleren we fietsgebruik en daarmee (langdurig) bezoek aan onze binnenstad? College Bekkering attendeerde mij recent op CU-voorstel om fiets verkeer te stimuleren (en parkeren nog duurder te maken). In de notitie duurzaamheid (2007, kon geen recente vinden) in Hoogeveen formuleert de CU volgende uitgangspunt:
Stimuleren van fietsgebruik, bijv. ritten tot 5 km bij voorkeur op de fiets en aansprekende stallingen (eventueel met kluisjes voor boodschappen). Maatregelen:
- Zorgen dat fiets- en autoverkeer gescheiden is daar waar mogelijk.
- De mogelijkheden onderzoeken van hogere parkeergelden en deze in te zetten voor betere fietsbereikbaarheid in het centrum.
Dat lijkt ons niet de bedoeling. Hoogeveen zit in de landelijke top 10 van gemeenten die goed verdienen aan parkeren. Genoeg zou genoeg moeten zijn. We zouden kunnen denken aan volgende stimuleringsmaatregelen:
Fietsvriendelijk afstellen van verkeerslichten. Het fietsvriendelijk afstellen van verkeersregelinstallaties (verkeerslichten) levert een bijdrage aan de kwaliteitsverbetering van bestaande fietsroutes. Naast fietsers profiteren ook voetgangers van dergelijke maatregelen. Er wordt een inventarisatie gemaakt van bestaande verkeerslichten die op eenvoudige wijze fietsvriendelijker kunnen worden afgesteld. De inventarisatie vormt de basis voor het overzicht van verkeerslichten die voetganger- én fietsvriendelijker kunnen worden afgesteld.
Tegengaan van fietsendiefstal. Voor de binnenstad en station is, naast bereikbaarheid en goede winkelvoorzieningen, ook veiligheid een belangrijk aspect. Het terugdringen van fietsendiefstal is daarbij een belangrijk element en in Hoogeveen met de politie en het succesvolle lokfietsenproject al behoorlijke aangepakt…
Fietssnelweg De fietssnelweg is een nieuw fenomeen. Een fietssnelweg is een fietspad die alleen voor fietsers toegankelijk is. De fietssnelweg heeft altijd voorrang ten opzichte van het overige verkeer. Zo’n route is heel veilig en het levert de fietser een flinke tijdwinst op. Inmiddels is al een aantal fietssnelwegen in Nederland gerealiseerd en is een aantal in ontwikkeling en een aantal al opgeleverd: Hengelo-Enschede (14 km) of Venlo-Horst (15 km) met de fancy naam ‘Greenport Bikeway’.
http://www.verkeersnet.nl/15641/eerste-fietssnelweg-in-limburg/
Dit laatste lijkt ons het onderzoeken waard. Zie bijvoorbeeld ontwikkelingen in London
Het ziet er naar uit dat in Londen eindelijk een echte fietssnelweg krijgt. De plannen voor een bijna 30 kilometer lang fietspad dwars door het centrum hebben in ieder geval de goedkeuring van burgemeester Boris Johnson die zich als sterk voorstander van de fiets profileert. Uitgangspunt voor Johnson is het feit dat het autoverkeer in het centrum de afgelopen tien jaar met 25 procent is teruggedrongen, het fietsverkeer is in die tijd verdubbeld.
Fietssnelweg (verhoogd) in London?
Hoogeveen op naar fietsplan 2030! Vooral voor dagelijkse producten..!
En parkeren? Eerst maar eens kijken hoe Hoogeveen 1,7 mln elders kan verdienen….aparte centrum WOZ? Of toch alternatieven onderzoeken? CDA Hoogeveen is er al mee aan de slag…!
O ja, we proberen ook nog een stadsbus in leven te houden, maakt reizen naar de stad voor iedereen mogelijk.
http://www.adq.net.pl/wspolczesne-silniki-benzynowe
Purchasing a used or new automobile could be a hard approach should you not know what you really are performing. By teaching yourself about auto purchasing before you go to the car dealership, you may make things simpler on your own. The following tips might help the next buying getaway be a little more satisfying.
Constantly provide a auto technician along when shopping for a fresh motor vehicle. Automobile sellers are well known for promoting lemons and you may not desire to be their after that sufferer. Whenever you can not get yourself a auto technician to check out cars together with you, no less than make sure that you have him evaluate your final option before buying it.
Know your restrictions. Before you begin shopping for your auto or van, determine what you can manage to pay, and adhere to it. Don’t neglect to add desire for your calculations. You can expect to shell out about 20 % as an advance payment as well, so be ready.
Well before visiting a dealer, know what sort of motor vehicle you want. Study all you choices just before purchasing so that you can determine what works for your budget and loved ones demands. Shop around to determine just how much you should pay for any possible car.
Before signing any commitment spend some time to read through every single series, like the fine print. When there is something listed that you do not fully grasp, do not signal till you get an answer which you fully grasp. Unsavory salesmen may use an agreement to put several charges which were not mentioned.
Should you maintain the previous guidance in mind the next time that you simply go shopping for a vehicle, you may be more prone to get a better bargain. Buying a car lacks to be a frustration. Only use the information from this article and you may obtain the auto you want with a great cost.
RE:Sloop de parkeermeters… » Kreuzeman – Weblog НПП Валок Наплавка опорных валков
На сайтах с невысокой посещаемостью можно раскрыть за пару часов и поправить за неделю.
Задачи которые я предлагаю уладить:
-Проинспектировать как продвигает сайт ваш сегодняшнийSEO специалист и проверить текующую ситуацию по SEO?
-Найду недоработки допущенные раньше и сформирую тактику по исправлению ситуации.
-Расскажу как контролировать работу SEO мастера.
Собираетесь пригласить SEO специалиста?
-Помогу провести собеседование потенциальногоSEO специалиста. Разберем по каким критериям оценивать его уровень.
– Обсудим отличия между наемным в штат SEO, делегированном SEO и раскрутке сайтов своими силами.
Планируете своими руками раскрутить существующий интернет-сайт. Расскажу все относительно продвижения, после консультирования вам будет понятно:
-Как много будет стоить ваш сайт
-Сколько по времени нужно будет его продвигать чтобы добиться топов
-Из каких пунктов складывается само по себе продвижение, в общем и целом рассмотрим каждый из них.
-Рассмотрим по какой причине не нужно пользоваться услугами фирм, оказывающих список услуг по SEO
Намереваетесь создать веб-сайт и организовать его продвижение?
-Расскажу и также продемонстрирую как разработать весьма бюджетный и высококачественный вариант web-сайта.
-До какой степени большим или сложным может быть ваш вебсайт чтобы соперничать в топе.
-Сколько вкладывают ваши конкуренты в продвижение.
-в какой степени реально войти в топы с вашим веб-сайтом и с вашим бюджетом.
Желаете проверить окупится ли консультация?
Сделайте звонок по телефону или в скайп – я отвечу на любые темы касающиеся SEO и вашего вебсайта.
Любые вопросы – позвоните +7(921)9114848 или по скайпу admin1.ru
Часовая консультация стоит 3тыс руб, возможно заключение договора и платеж на расчетный счет.
Оказываю безвозмездные консультации за рекомендации (таким образом у подавляющей массы веб-сайтов проблему видно практически сразу)
acol7wns24
Имеется такая услуга – добровольное медицинское обслуживание .
Она предполагает, что вы вносите небольшую сумму за абонемент и ходит на прием весь год не платя за каждый прием.
Однако опросы показывают, что лишь 5% жителей Питера знают о ее существовании.
Почему?
Да потому что клиникам намного выгодней брать плату за каждый визит.
А если какой-нибудь сотрудник клиники попытается посоветовать добровольное медицинское обслуживание клиенту – это сулит ему увольнением.
Информация о ДМО уже спровоцировала много скандалов, после того как информацию об услуге рассекретил один возмущенный врач.
Его уволили , после того, как он посоветовал ДМО своему пациенту.
Самое невероятное, что официальные положения по ДМО находятся в открытом доступе, просто натыкались на эту информацию только случайные люди.
Как отстоять свои права?
О правилах предоставления услуги и обязанностях клиник можно узнать, просто вбив в Яндекс фразу: “добровольное медицинское обслуживание”.
Обязательно обслуживание, а не страхование.
34j5c6h86
Большинство проблем на сайтах с небольшой посещаемостью можно раскрыть за час-два и поправить пару недель.
Задачи которые сейчас я предлагаю урегулировать:
-Проконтролировать как работает с сайтом ваш SEO специалист и проверить его компетентность?
-Найду ошибки сделанные ранее и сформирую порядок по внесению правок.
-Расскажу как осуществлять контроль работу SEO спеца.
Планируете нанять SEO профессионала?
-Проведу собеседование потенциальногоSEO специалиста. Разберу по каким аспектам оценивать его уровень.
– Разберем отличия между нанятым в штат SEO, делегированном SEO и продвижении личными средствами.
Желаете сами продвинуть существующий вебсайт. Расскажу все насчет продвижения, после консультации вам станет ясно:
-Как много будет стоить проект по созданию сайта
-Сколько по времени необходимо будет его продвигать с тем чтобы добиться топов
-Из каких именно шагов состоит само продвижение, схематично рассмотрим каждый из них.
-Проанализируем по какой причине не нужно пользоваться услугами фирм, оказывающих такие услуги как по SEO
Намереваетесь создать вебсайт и начать его продвижение?
-Расскажу и покажу как создать весьма экономный и хороший вариант веб-сайта.
-До какой степени большим или сложным обязан стать ваш интернет-сайт для того чтобы составлять конкуренцию в топе.
-Как много вбухивают все ваши конкуренты в продвижение.
-в какой степени реально войти в топы с вашим сайтом и с вашим бюджетом.
Есть желание проверить окупится ли консультация?
Позвоните по телефону либо в скайп – я отвечу на любые имеющиеся вопросы касающиеся SEO и предполагаемого интернет-сайта.
Абсолютно любые вопросы – сделайте звонок +7(921)9114848 или по скайпу admin1.ru
Часовая консультация по стоимости 3тыс руб., имеется возможность заключение соглашения и оплата на расчетный счет.
Оказываю безвозмездные консультации за отзыв (таким образом у подавляющего большинства интернет-сайтов проблему видно практически сразу)
acol7wns24
https://www.youtube.com/watch?v=UFi_cZsF8-M – Компания ООО Строй Альянс, Скандал ЖК Центральный.
Kndolewge wants to be free, just like these articles!
My thoughts and prayers to for the couple. They represent the best of us.The church represents the worst. Honestly, these people seem to have no idea what Christianity truly is.But honestly, I’m not surprised. It may be 2011, but the same bullshit prejudices that have plagued us for centuries still found a way to make it into the 21st Century.Post-racial nation my ass.
decent resource http://hugeanalslut.com/coolos-tv-mexico-bbc.html
Мало тревожиться о здоровье родного ребенка – надо производить решительные действия для его защиты. Притом поручить данный вопрос следует лишь опытным профессиональным врачам.
На сегодняшний день консультации индивидуального врача по карману далеко не всем жителям России. А ходить по каждому вопросу в поликлинику, отстаивать долгие очереди и подвергать ребенка риску заразиться вирусами от иных детей – тоже не вариант.
К счастью, разные частные клиники предлагают программу Детского Добровольного Медицинского Обслуживания (ДМО), которая помогает за незначительную сумму денег купить полис на годовое обслуживание у докторов.
К сожалению, не многие люди знают о такой услуге и продолжают лечить детей народными способами, выжидают длительное время в очередях и отдают большие деньги за посещения частных докторов.
А программа Добровольного Медицинского Обслуживания для детей даёт возможность:
” Бесплатно получить больничный лист по уходу за ребенком;
” Бесплатно проходить обследование у личных врачей педиатров;
” Бесплатно или со скидкой проходить лечебные процедуры и диагностику;
” Лечить ребенка вовремя, качественно и без очередей.
Чтобы ознакомиться со списком клиник и условиями оказания лечения достаточно вбить в поиск Яндекса или Google ключевое выражение: “Добровольное Медицинское Обслуживание”. После этого необходимо подобрать приглянувшуюся клинику и оформить договор.
34j5c6h87
чувствительный вебсайт http://pogoda5day.ru/pogoda-v-biryuche/
good site http://1myhitmp3.com/mp3/ellie+goulding+burn
уместный веб ресурс http://podolsk.mdverey.ru/ – железные двери в подольске, подольск входные двери.
погожий веб ресурс http://rentehno.ru/arenda-manipulyatora – услуги экскаватора в серпухове, манипулятор таруса.
Скачать базу данных организаций города Волгоград бесплатно http://bazdan24.ru/tovar/baza-dannyh-organizatsij-goroda-volgograd/
470pY747
heart website https://snails-power.com/
http://ruspdd.com/ – такси знак, знак объезд.
better website http://pinkxvideos.com/programa-japonese.html
comfortable site http://momcocksucking.com/mommas-pantyboy.html
first class resource http://analdrunksister.com/free-son-sex-with-hot-mama.html
райский вебресурс https://kurs.expert/ru/obmennik/megaxchange/feedbacks.html
lucky website http://icomparephones.com/update-samsung-galaxy-y-s5360-to-kitkat-android-44-100-working-cm.html
brilliant web site http://publicschoolfinder.com/lambuth-university-human-resources.html
cool website http://somecalledme.com/forum/Debt+collection+calls
lucky web site http://blowthatcock.com/asian-strip-poling-dance-bbc.html
corporate site http://extremecocktube.com/pov-vibrator-ride-bbc.html
select site http://maturefuckings.com/kuttywabsex.html
Take a look video and get – 3OO $ to your account.
Only until the end of the week!
Hurry up! Find out Conditions by individual link № 125-50-539
http://go.peretal.com/0e2m